• In English
  • Стенограма вступної частини засідання Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року
    опубліковано 16 грудня 2015 року о 15:03

    ЯЦЕНЮК А.П. – Доброго дня, шановні члени Кабінету Міністрів України, голова Луганської ОДА, народні депутати! Розпочинаємо засідання Кабінету Міністрів України.

    Декілька рішень, які сьогодні прийме Уряд України. По-перше, я розпочну з надзвичайно важливого рішення – це рішення Уряду щодо обмеження постачання продукції, робіт, товарів і послуг до АРК, яка є українською територією і яка є тимчасово окупована Російською Федерацією, і, відповідно, з території АРК.

    Відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, яке згідно із Законом "Про вільну економічну зону Крим" набуде чинності протягом 30 днів з моменту прийняття такого рішення, забороняються поставки робіт, товарів і послуг за всіма митними режимами з тимчасово окупованої території на іншу територію України та (або) з іншої території України на тимчасово окуповану територію України за винятком особистих речей громадян, соціально значущих продуктів харчування і гуманітарної допомоги. Щодо постачання електричної енергії, то таке постачання може здійснюватись виключно на підставі рішення РНБО. Сьогодні Уряд прийме це рішення, воно буде оприлюднено і через 30 днів це рішення набуде чинності.

    Друге питання, яке я хотів би сьогодні обговорити і повідомити, щойно Міністр внутрішніх справ України А.Б. Аваков проінформував членів Уряду України про проведення спеціальної операції Національною поліцією України, ДФС за підтримки Генпрокуратури. Наслідком проведення даної спеціальної операції вперше нашою правоохоронною системою виявлений найбільший архів сім’ї Януковича і його безпосередньо, про що я хотів би, щоб Міністр внутрішніх справ України проінформував особисто, а далі надати слово Олександру Федоровичу, який дасть відповідні процесуальні дані з приводу проведеної спеціальної операції і перший заступник Голови ДФС.

     

    АВАКОВ А.Б. – Я очень коротко. Хочу сказать, что несколько месяцев работы Сергея Билана, который здесь, и нашего Следственного управления дали такой результат, когда у нас в руках один из самых больших архивов непосредственно Януковича. Это оригиналы документов на Межигорье, все оригиналы документов и проводок МАКО, это личные документы Януковича, начиная от его пенсионного удостоверения, заканчивая всем остальным. Оборотные счета по ряду компаний,  в том числе зарубежных.

    Это очень большой шаг для следователей. Я хочу их поблагодарить, прежде всего тех оперативников, которые вышли на след этой ситуации, из Государственной фискальной службы. И, как у нас принято, прошу пригласить начальника главного следственного управления – заместителя главы Национальной полиции Украины, исполняющего обязанности, пока Хатия за деньгами в Вашингтоне, Вакуленко А.Ф.

     

    ВАКУЛЕНКО О.Ф. – Пане Прем’єр-міністр, члени Уряду, шановні присутні! Я більш процесуально проінформую про те, що сталося.

    Дійсно, слідчими Національної поліції, за матеріалами ДФС, було розпочато кримінальне провадження за фактом існування діяльності ряду конвертаційних центрів, які займалися в тому числі відмиванням бюджетних коштів. У ході реалізації отриманої оперативної інформації, дійсно, вчора слідчими спільно з оперативними працівниками на одній з приватних квартир у м. Києві було проведено обшук. У ході обшуку вилучено значну частину, якщо можна так сказати, архіву "сім'ї", зокрема: вилучено печатки більше ніж 30 офшорних фірм; банківські документи, які викривають злочинні схеми, за допомогою яких здійснювалися розкрадання бюджетних коштів; особисті документи колишнього Президента.

    Також вилучено документацію в оригіналах на нерухомість, зокрема щодо придбання Межигір'я; на земельну ділянку та будинок; на квартиру, розташовану на Оболонській набережній; машиномісця за різними адресами м. Києва; земельну ділянку більше 5 га в селі Нові Петрівці; багато інших документів.

    Я не можу зараз в силу процесуальних обмежень інформувати про більш конкретні результати. Хочу поінформувати, що на даний час слідчими Національної поліції спільно з представниками Генеральної прокуратури триває процесуальне оформлення даних документів з метою їх закріплення, доказового значення і в подальшому використання в суді.

    Я сподіваюся, що наявність і аналіз вказаних документів дасть можливість слідству просунутися значно в розслідуванні за цими фактами, а також сприятиме поверненню незаконно виведених активів з нашої держави та встановленню істини.

    Запевняю, що розслідування буде проведено ефективно та в стислі строки.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Олександре Федоровичу, не порушуючи таємницю слідства, скажіть, будь ласка, чи були виявлені якісь документи, які стосуються офшорних компаній та розрахунків безпосередньо по офшорних компаніях?

     

    ВАКУЛЕНКО О.Ф. – Так, ми маємо як реєстраційні документи, так і безпосередньо печатки, а також документи фінансово-господарської діяльності.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую щиро. Пане Білан, Вам є що додати?

     

    Із залу

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Перший заступник Голови Державної фіскальної служби?

     

    БІЛАН С.В. – Шановний Арсенію Петровичу! Шановні присутні!

    Мої колеги коротко обмалювали ту спецоперацію, яка відбулася. Хочу сказати, що результатом цієї спецоперації стала співпраця багатомісячна всіх відомств, тобто Міністерства внутрішніх справ, Генеральної прокуратури.

    У додаток до інформації, яка була вже надана. Заблоковано ряд банківських рахунків, у тому числі які були причетні. Всього конвертаційний центр існував, який було викрито в ході також  цієї спецоперацїі. Зараз ми розкриваємо, що на цих рахунках, сподіваємося. І наші зусилля будуть направлені разом із колегою на викриття схем, за якими кошти відмивалися й виводилися з України, а також зусилля будуть спрямовані на повернення в правовому полі коштів, які будуть виявлені, в тому числі додатково за тими матеріалами, які отримані під час спецоперації. 

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Я також звертаюся до Міністерства юстиції, до Міністерства закордонних справ України, і до всієї правоохоронної системи, в тому числі й до нашої служби по боротьбі з відмиванням коштів.

    Наскільки я був поінформований, то відмивання коштів здійснювалося не тільки через західні банки, а там є інші юрисдикції, ніж юрисдикції Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки. Тому це означає, що нам треба буде попрацювати з іншими країнами, куди виходили кошти з України і з державного бюджету для того, щоб отримати відповідну правову допомогу. І таке звернення також я підтримую через Генеральну прокуратуру України, так як вони відповідальні за те, щоб інші правоохоронні органи інших країн надавали нам правову допомогу й розкривали інформацію в доведенні до суду й винесенні правосудного вироку по відношенню до цієї справи.

    Айварасе, Ви третій по фактичному вступу України до зони вільної торгівлі. Це приведення технічних стандартів і регламентів на відповідність вимогам і критеріям Європейського Союзу. І сьогодні у вас день дерегуляції додатковий.

    Прошу.

     

    АБРОМАВИЧУС А. – Шановний Арсенію Петровичу! Шановні міністри!

    Сегодня на заседании Правительства предлагается рассмотреть всего 22 инициативы, что касается технического регулирования и дерегуляции, 19 из которых подает Министерство экономического развития и торговли, и также 3 – Мининфраструктуры, Минагрополитики и Минприроды. Это покрывает 15 пунктов плана по дерегуляции.

    Из самого важного, что сегодня будет приниматься, это отмена 10-ти разрешений (сейчас 86) и переведение еще 10-ти разрешений на декларативный принцип, это одно. Дорожная карта Doing Business на два года вперед. Как вы знаете, мы поднялись на 83-е место. Два года назад были еще на 112-м. Это далеко не то место, где мы хотели бы быть, поэтому разработали конкретную дорожную карту, по которой мы ожидаем, что через год можем оказаться на 46-м месте, и это реально, и еще через год войти в ТОП-20. Для этого разработали план, который предоставляет всего лишь 57 шагов, чтобы достигнуть 16-го места  в Doing Business. Это сделано вместе с другими министерствами. Это реально. Это и подключение к сетям, и регистрация бизнеса, получение кредита и все остальные сферы, которые затрагивает бизнес, и в итоге бизнесу будет лучше и проще.

    Как я уже много раз говорил, рейтинги – это не панацея. На самом деле наш результат будет оценивать бизнес. В итоге, когда почувствует, что присоединение к сетям и получение кредита и остальные вещи на самом деле упростились, ускорились, на самом деле это будет реальный результат.

    Также это включает в себя подача законопроекта "О защите прав интеллектуальной собственности", особенно это касается авторских прав. Это закрепление за работодателем, заказчиком имущественных прав на компьютерную программу и базу данных, создание в рамках выполнения трудового договора заказа. Гармонизация этого законодательства с нормами ЕС, публичная оферта в электронном виде.

    Также утверждаем методики оценки регуляторного влияния, которое является пунктом 2 Плана по дерегуляции. Я думаю, что Ксения Ляпина этого долго ждала. Но на самом деле так и нужно работать. Любой регуляторный акт должен оцениваться по мере его влияния позитивно на экономику. Вы недавно вернулись из Великобритании, где знаю, как раз там очень все правильно оценивается, и любой, кто вносит какой-то регуляторный акт, если что-то где-то добавляется, два должны взамен отменяться, тем самым уменьшая регуляторное влияние государства на экономику.

    Также упрощаем правила размещения рекламы за границами населенных пунктов для бизнеса. В данный момент это делалось неправильно. Сокращаем перечень документов и упрощаем процедуру для получения разного вида разрешительных документов.

    Также упрощаем оценку помещений при аренде государственной и коммунальной собственности юридическими и физическими лицами. Это тоже является планом по дерегуляции.

    Что касается технического регулирования. Сегодня подаем на рассмотрение 12 проектов: три технических регламента о безопасности электрооборудования, электромагнитная совместимость, автоматические взвешивающие и схожие подзаконные акты.

    С 1 января, как мы все знаем, полностью заработает зона свободной торговли с Евросоюзом. Это наш шанс сильнее интегрироваться в европейский рынок, увеличить экспорт товаров и привлечь инвестиции к нам в страну. Как мы уже много раз говорили, мы должны стать некой "фабрикой" для Европы: пусть они сюда инвестируют и экспортируют обратно уже товары в свой рынок в Евросоюз.

    Что мы достигнем теми инициативами, которые сегодня предлагаем? Например, если вы делаете в данный момент в Украине электрочайник, то сегодня его нужно будет повезти, например, в Латвию или Польшу и получить там бумагу о том, что он не ударит током, когда вы кипятите воду. Принятие этих регламентов создаст необходимые условия для обеспечения выдачи всех необходимых документов в Украине.

    Другими словами, сейчас для экспорта наших товаров в ЕС нужно их сертифицировать в странах ЕС. Для этого пока что можно использовать только органы сертификации как раз в странах ЕС. Наша задача – упростить путь украинских товаров на этот рынок, открыть европейский рынок для украинских производителей, и гармонизация в сфере этих регламентов – это важный шаг в этом направлении.

    После адаптации нашей системы технического урегулирования украинские товары смогут получить сертификат соответствия в украинских органах. Эти сертификаты будут признаваться в ЕС.

    Три ключевых закона в этом направлении уже приняты: Закон "О метрологии и метрологической деятельности" и Закон "О технических регламентах и оценке соответствия", также Закон "О стандартизации". Данные законы Украины разработаны на основе обязательств по соглашению ассоциации, раздел 4 "Торговли". Чтобы эти законы были полностью разработаны, нужны технические регламенты и акты, которые сегодня мы предлагаем.

    Весь пакет документов мы должны принять до 1 января, чтобы зона свободной торговли с Евросоюзом смогла полноценно заработать.

    Положения проектов постановлений направлены на внедрение в Украине европейской практики в сфере метрологии и оценки соответствия, что будет способствовать признанию украинской системы в ЕС и, как следствие, украинская продукция получит возможность упрощенного доступа на европейские и мировые рынки без дополнительных процедур ее проверки.

    Принимайте новые технические регламенты, мы формируем в Украине современную систему качества продукции по европейскому образцу. Это содействует дерегуляции, открытому рынку ЕС для украинских товаров и защите прав потребителей. Поэтому, я думаю, это нужно все принимать, как можно быстрее, чтобы наши товары наконец полностью могли иметь открытый доступ с минимальными барьерами на европейском рынке.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую Міністру економічного розвитку і торгівлі.

    У нас, до речі, була гарна зустріч з українськими експортерами. Піднімалась низка питань, починаючи з відшкодування ПДВ. Я знаю, що Міністр фінансів України робить все для того, щоб максимально держава розрахувалась по тій заборгованості по ПДВ, яка є прострочена, і по поточній заборгованості ми вишукуємо ці ресурси. Окремо сьогодні ми мали розмову з Міністром інфраструктури з приводу тарифної політики на Укрзалізниці.

    Я прошу Міністра інфраструктури, Міністра економічного розвитку і торгівлі разом з Укрзалізницею, разом з Міністром енергетики та вугільної промисловості, разом з НКРЕ провести зустріч з приводу тарифної політики основного перевізника українських товарів – Укрзалізниці  на 2016 р. і не тільки на 2016, тому що було б бажано, щоб для операторів ринку і для нашої корпоратизованої Укрзалізниці фінансовий план був зрозумілий принаймні на 3 роки наперед. Тому що політика повинна визначатись не тактичними кроками на місяць, а стратегічними на декілька років наперед.

    Окремо сьогодні Уряд затверджує річну Національну програму співробітництва між Україною і НАТО і передає Президенту України на підпис відповідним указом Президента України. Вкотре зазначу, що завдання України – це стати фактичним членом альянсу. Це тоді, коли українське військо, це тоді, коли стандарти в українських Збройних Силах, це тоді, коли все тренування, яке проходить в Збройних Силах України, повністю і цілком відповідає тим стандартам, які є в країнах-членах НАТО. Це найкоротший шлях для того, щоб Україна отримала юридичне членство в альянсі.

    Тому також сьогодні Уряд схвалює річну національну програму на 2016 р. і переконаний, що та реформа ЗСУ, яка проводиться Міністром оборони України під керівництвом Президента, приведе Україну і до фактичного, і до юридичного членства у альянсі.

    Дякуємо ЗМІ!