• In English
  • Європейські експерти допоможуть Дніпропетровщині перейти на нову систему професійної освіти
    опубліковано 24 листопада 2014 року о 14:50

    У рамках імплементації нового Закону «Про вищу освіту» в Україні має з’явитися система професійної освіти. Планується, що до неї увійдуть виші І-ІІ рівнів акредитації та навчальні заклади нинішньої професійно-технічної освіти. Як саме має відбутися перекваліфікація навчальних закладів і до яких труднощів необхідно готуватися при переході з однієї системи в іншу визначатимуть експерти Європейського фонду освіти. Пілотними регіонами програми Фонду «Прогнозування впливу реформ у галузі професійної освіти і підготовки – PRIME» обрано Дніпропетровську та Вінницьку області. 25 листопада європейські експерти приїдуть до Дніпропетровська. У програмі дводенного візиту відкритий діалог з освітянами регіону та відвідування обласних навчальних закладів. Про це повідомили в департаменті освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації.

    Говорити про можливі шляхи створення системи професійної освіти до Дніпропетровська приїде представник Естонського кваліфікаційного агентства, експерт Європейського фонду освіти Олав Аарна, а також представники від Міносвіти України.

    Очікується, що нова проєвропейська система навчання складатиметься з двох рівнів. Зокрема, «Кваліфікаційний робітник» і «Молодший бакалавр».

    25 листопада фахівці планують провести змістовну нараду з директорами коледжів і технікумів регіону. Наступного дня експерти мають на меті ознайомитися з роботою обласних коледжів і училищ. Зокрема, у програмі візиту зазначені Дніпропетровський технікум залізничного транспорту, Вище професійне училище №17, Дніпропетровський коледж економіки та бізнесу при Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара, Дніпропетровський професійний залізничний ліцей, Дніпропетровський центр професійної освіти Дніпропетровського індустріального коледжу.

    Довідково

    Методологія «PRIME» використовується в Європі для аналізу можливих ризиків і наслідків реформ у різних сферах, зокрема, й у галузі освіти. Робота системи передбачає чотири ключові позиції: визначення проблеми, аналіз, визначення мети, визначення можливих шляхів вирішення.