У Мінекономрозвитку очікують, що в 2014 році загальна
сума укладених договорів по державних закупівлях складе близько 150 млрд. грн.
Про це повідомив заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України –
керівник апарату Роман Качур під час круглого столу «Запровадження
електронних тендерів у систему державних закупівель в Україні».
«За результатами 9 місяців цього року сума
укладених договорів по державних закупівлях склала 105 млрд. грн. Очікуємо, що
до кінця року ця цифра становитиме орієнтовно 150 млрд. грн. Це менше, ніж
минулого року (приблизно 200 млрд. грн.), через об’єктивні обставини –
скорочення бюджетних призначень», – зауважив Роман Качур.
За його словами, такі значні цифри свідчать про те,
що український ринок є достатньо великим та цікавим, і представляє важливий
елемент усієї економічної політики України.
Позаяк саме Мінекономрозвитку здійснює моніторинг
державних закупівель, Роман Качур також навів статистику стосовно кількості
заявлених і проведених держзакупівель у провідних відомствах. Приміром, у
Міністерстві охорони здоров’я було скасовано 116 держзакупівель зі 175 запланованих,
тобто, здійснювалася лише кожна третя закупівля. Натомість, у Міністерстві
оборони України загалом було проведено 182 переговорні процедури.
«Можна зробити загальний висновок про те, що
людський чинник у проведенні державних закупівель на сьогодні є дуже важливим,
і, на жаль, не позитивним загалом на цьому ринку. Це стримує можливості, які
надає ринок, і з точки зору економії бюджетних коштів, і з точки зору
ефективних учасників, які могли б запропонувати свої послуги», – зауважив
заступник Міністра економічного розвитку.
Отже, Мінекономрозвитку, як центральний орган,
відповідальний за політику у сфері державних закупівель, підтримує ініціативу
запровадження електронних тендерів задля вдосконалення системи, Міністерство
займається розробкою регламенту допорогових закупівель.
Окрім того, Роман Качур додав, що основними засадами
функціонування нової системи мають стати пост-кваліфікація, центральна база
даних, яка належить державі, та можливість розподілу сфер впливу держави і
бізнесу.
«По-перше, – це пост-кваліфікація, тобто,
максимальна перевірка вже після проведення самих торгів у переможця. Ми бажаємо
усунути бар’єри і максимально відкрити ринок для потенційних учасників, для
того, щоб справді отримати найкращі пропозиції. По-друге, розподіл держави і
бізнесу: за державою залишається система зберігання інформації, система
клірингу й фіксації самих угод, а приватному сектору надається можливість під’єднувати і здійснювати зручні платформи, яких
потребуватиме ринок. Поряд з цим, Мінекономрозвитку зараз працює над
вдосконаленням порядку моніторингу державних закупівель, з акцентом на
фундаментальному баченні наявних тенденцій, для надання рекомендацій тим
органам, які вже можуть безпосередньо здійснювати контроль», – підсумував заступник
Міністра економічного розвитку і торгівлі України – керівник апарату.