Навчальна програма шкільного предмету «Захист Вітчизни» – не лише вміння
збирати та розбирати автомат, а й розуміння того, що таке сучасна війна, які
існують види озброєння, яка військова структура держави. На цьому наголосив
Віце-прем’єр-міністр України Олександр Сич під час брифінгу в прес-центрі
Будинку Уряду 18 вересня 2014 року за підсумками наради з питань
національно-патріотичного виховання учнівської молоді.
Урядовець додав, що за підсумками проходження шкільної навчальної програми
у кожної молодої людини має сформуватися комплексне бачення військової політики
держави та прикладні знання, необхідні для застосування у бойових умовах. «Ми
маємо не теоретично, а практично навчати дітей, як в майбутньому захищати
Батьківщину, як надавати першу медичну допомогу побратиму на полі бою, як
користуватися зброєю. Кабінети предмету "Захист Вітчизни" в школах
повинні бути укомплектовані навчальною зброєю, муляжами зброї та боєприпасів,
засобами індивідуального захисту, щоб підростаюче покоління на практиці отримувало
досвід та навички використання цих предметів. І цими вміннями в однаковій мірі
повинні володіти, як хлопці, так і дівчата».
Олександр Сич розповів, що в сучасному правильному
національно-патріотичному виховному процесі мають використовуватися такі методи,
які цікаві самій учнівській молоді, зокрема, військово-патріотичні ігри, як
«Сокіл» («Джура»). «Попередня влада спрямувала національно-патріотичне
виховання у постсовєцьке, російсько-імперське русло.
Вона робила це, зокрема, завдяки такій грі, як «Зірниця», що формувала з
молодого українця совєцького патріота. Альтернативна
їй гра – «Джура» – базується на хорошій військовій українській традиції, на
якій, власне, і потрібно виховувати підростаюче покоління. Гра є популярною
серед молоді. І сьогодні МОН сприяє її проведенню у масштабах всієї країни».
Окрім того, урядовець повідомив, що за підсумками наради він доручив
Міністерству освіти та науки України провести моніторинг нормативно-правової
бази виховного процесу на предмет відповідності сучасним вимогам, здійснити її
удосконалення, враховуючи підходи демократичної, а не тоталітарної педагогіки,
та напрацювати нове бачення Концепції національно-патріотичного виховання
молоді. «Ми маємо зняти з форм і методів навчально-виховного процесу той
нафталіновий порох, яким він припав, і вдихнути в нього нове життя», -
підсумував Олександр Сич.