Міністерство
інфраструктури України розпочинає роботу з вдосконалення чинного Порядку
надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній. Цю ж ініціативу в
ході зустрічі із заступником Міністра інфраструктури Петром Пінкасом
та керівництвом Державіаслужби підтримали й експерти вітчизняного авіаринку.
Зокрема, представники перевізників та аеропортів України висловилися проти
запровадження кардинально нового порядку розподілу прав на використання
авіаліній, оскільки це може негативно вплинути на розвиток сфери
авіаперевезень, й водночас зауважили на тому, що нинішній механізм відповідає
міжнародному досвіду, але потребує деякого корегування з урахуванням сучасних тенденцій. Така ж позиція і в
Мінінфраструктури.
«Ми згодні, що
треба допрацювати нинішній порядок. Слід додати прозорості і ефективності. У
пропозиціях Державіаслужби щодо нового порядку є величезні ризики і це може
мати серйозні негативні наслідки для учасників ринку», - зазначив Петро Пінкас.
Відтак
Міністерство на основі європейського досвіду вже підготувало
кілька нововведень для удосконалення процесу допуску перевізників до
експлуатації повітряних ліній. Зокрема, як пояснив головний спеціаліст відділу авіаційного транспорту Сергій Хижняк,
пропонується: уточнити та розширити завдання Комісії (зможе розглядати факти
порушень перевізниками своїх зобов’язань); скоротити перелік
документів для отримання прав (надаватимуться лише заява, бізнес-план, дані про
парк повітряних суден і фінансове становище компанії, інформація про сплату
державних зборів і наявність простроченої заборгованості за послуги
аеронавігаційного обслуговування перед Украерорухом та аеропортами державної
форми власності); у формі права додати пункт щодо дати початку виконання
рейсів; змінити критерії, за якими оцінюється заява перевізника;
запровадити окрему процедуру розгляду заяв за тими лініями, де є суттєві
обмеження; при анулюванні прав дозволити перевізнику надавати обґрунтовані пояснення
щодо невиконання взятих на себе зобов’язань.
Мінінфраструктури
очікує на експертну оцінку запропонованих змін та надання інших, після чого підготує проект відповідного документа для
обговорення.
«Міністерство
проаналізує усі пропозиції. Обґрунтовані зауваження будуть взяті до уваги, щоб
створити ту модель, яка влаштує більшість авіакомпаній. Абсолютно усі
авіакомпанії, які отримали ліцензію, сертифікат - рівні.
Сподіваюся, що авіакомпанії, які вже є на ринку, і які хочуть зайти на ринок,
будуть успішними і рентабельними. Є ніші і для маленьких, і для середніх, і для
великих компаній на нашому ринку. Кожен має віднайти свою і надавати якісну
послугу», - наголосив Петро Пінкас.
Довідково
Порядок надання і
анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, затверджено наказом
Міністерства інфраструктури від 23.04.2013 № 245. На сьогодні, починаючи з 31
травня минулого року, проведено 15
засідань Комісії з формування та реалізації державної політики щодо
експлуатації повітряних ліній. До складу Комісії входять представники
Міністерства інфраструктури та Державної авіаційної
служби України.