• In English
  • На засіданні Колегії Укрморрічінспекції розглянуто ряд нагальних питань роботи інспекції
    опубліковано 01 серпня 2014 року о 14:53

    За 6 місяців 2014 року на морському і річковому транспорті України сталося 10 аварійних подій, у яких загинуло та зникло безвісти 9 осіб. За результатами проведеного аналізу основна частина аварійних випадків, пов’язаних із загибеллю людей, припадає на маломірні (малі) судна (далі ММС).

    «Як показує практика, більша частина аварій виникає через грубі порушення та недотримання експлуатантами плавзасобів правил безпеки судноплавства. Майже половина аварій – це аварії з незареєстрованими маломірними суднами. До того ж, за статистикою, при 9 загиблих у аваріях за півроку, 5 з них знаходилися на незареєстрованих ММС», – зазначив у своєму виступі начальник відділу організації розслідування аварійних подій Департаменту державного нагляду та контролю за безпекою на морському та річковому транспорті Укрморрічінспекції Андрій Туровський.

    Він додав, що неприпустимо й незабезпечення екіпажу та пасажирів рятувальними засобами, а також перевищення норм пасажиромісткості та вантажопідйомності, що, як правило, призводить до втрати остійності судна.

    «Навіть незважаючи на те, що аварійність знизилася на 44% у порівнянні з відповідним періодом минулого року, наслідки деяких аварійних подій бувають дуже тяжкими та призводять до загибелі людей», – підкреслив начальник відділу.

    Всі аварійні події, що вже сталися, розслідуються та ретельно аналізуються інспекторами Укрморрічінспекції з метою профілактики та попередження подібних випадків у майбутньому.

    Стосовно ситуації з судном «ONEGA» доповів заступник Голови Укрморрічінспекції Микола Севирін.

    За його словами, 8 червня 2014 року в районі якірної стоянки №356, у межах зони відповідальності Южненської філії ДП «Адміністрація морських портів України», затонув буксирований об’єкт (риболовецьке судно «ONEGA»), довжиною близько 100 м, яке без команди і багажу транспортувалося з порту Миколаїв до порту Аліага (Туреччина).

    Комісією Укрморрічінспекції проведено розслідування, під час якого встановлені обставини і причини цієї аварійної події та розроблені попереджувальні заходи з метою запобігання подібних аварій у подальшому.

    Крім того, Укрморрічінспекцією проведено позапланову перевірку служби капітана морського порту Миколаївської філії ДП «Адміністрація морських портів України». За результатами перевірки складено акт, в якому зазначено всі зауваження та невідповідності в роботі цієї служби.

    «Для уникнення в майбутньому подібних ситуацій службам капітанів морських портів і лоцманській службі філії «Дельта-лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України» потрібно щонайменше провести заняття щодо вивчення причин та обставин, які призвели до виникнення такої аварійної події», – зауважив у своїй доповіді заступник Голови Укрморрічінспекції Микола Севирін, наголошуючи, в першу чергу, на необхідності суворого дотримання відповідних нормативно-правових актів, інструкцій та добросовісного виконання інспекторами служб своїх обов’язків при оформленні відходу суден.

    Про результати здійснення Укрморрічінспекцією у І півріччі 2014 року заходів державного нагляду та контролю у сфері безпеки на морському та річковому транспорті доповів заступник директора Департаменту державного нагляду та контролю за безпекою на морському та річковому транспорті – начальник відділу організації державного нагляду за безпекою на морському та річковому транспорті Сергій Кудлінський.

    Так, у ході здійснення контролю суден державою порту перевірено 756 суден під іноземним прапором, з них 37 суден з небезпечним вантажем. Під час цих перевірок виявлено 1713 зауважень, 7 суден затримано.

    Крім того, у першому півріччі 2014 року в рамках контрольно-наглядової діяльності з питань забезпечення безпеки судноплавства Укрморрічінспекцією оглянуто 654 маломірних (малих) суден, виявлено 524 недоліки, заборонено експлуатацію 13 суднам.

    Здійснено 295 оглядів баз для стоянки маломірних (малих) суден, за результатами яких заборонена експлуатація 53 таких баз.

    Особливу увагу Укрморрічінспекція приділила контролю за пасажирськими суднами, що використовуються для перевезення пасажирів на туристичних маршрутах у місті Києві, а також задіяних для соціальних перевезень у містах Херсон та Запоріжжя. Під час перевірок велике значення приділялось питанням забезпечення безпеки під час перевезення пасажирів, наявності рятувальних засобів, протипожежного та аварійно-рятувального майна, їх стану та готовності до негайного використання, вмінням членів екіпажів суден діяти в аварійних/нештатних ситуаціях, у випадку виникнення пожежі, падінні людини за борт тощо.

    Окрім того, Укрморрічінспекцією організовано та проведено 62 комплексні планові перевірки судноплавних компаній і підприємств морського та річкового транспорту, а також 1 позапланову перевірку. Здійснено 36 оглядів навчально-тренажерних закладів, що здійснюють підготовку моряків, щодо оцінки відповідності рівня підготовки моряків у НТЗ вимогам Конвенції ПДНВ, резолюцій та інших документів ІМО, національним вимогам.

    За результатами заходів контрольно-наглядової діяльності у І півріччі 2014 року інспекторами складено 133 протоколи про адміністративні правопорушення на морському та річковому транспорті, уповноваженими особами винесено 111 постанов.

    Підсумовано роботу Укрморрічінспекції і у сфері надання адміністративних послуг.

    У І півріччі 2014 року Управлінням надання адміністративних послуг Укрморрічінспекції опрацьовано понад 4 031 заяв щодо реєстраційних дій, за якими фактично здійснено 2 861 реєстраційні дії щодо суден у Держаному судновому реєстрі України та Судновій книзі України з видачею відповідних суднових документів. За результатами таких дій до Державного бюджету України перераховано 2 031 756,00 грн. Вказані дані були озвучені на засіданні Колегії Укрморрічінспекції начальником Управління надання адміністративних послуг Олександром Щипцовим.

    Разом з тим, за цей період видано 41 ліцензію на право здійснення господарської діяльності з надання послуг з перевезенням пасажирів, небезпечних вантажів, багажу річковим, морським транспортом, переоформлено 7 ліцензій та надано 9 копій таких ліцензій, за результатом чого до Державного бюджету України надійшло 49 468 грн. При цьому за звітний період проведено 33 планові та 1 позапланову перевірку додержання ліцензіатами відповідних ліцензійних умов, після яких видано 4 розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов і анульовано 15 ліцензій.

    В Управлінні надання адміністративних послуг створюються умови для швидкого вирішення звернень громадян, скорочення та спрощення процедур отримання ними усіх необхідних документів, відмітив Олександр Щипцов, розповівши також про введення в дію на офіційному веб-сайті Укрморрічінспекції он-лайн калькулятора для розрахунку вартості необхідної адміністративної послуги у сфері морського та річкового транспорту. Тестове використання он-лайн-калькулятора підтверджує сподівання працівників Укрморрічінспекції на покращення якості надання ними адміністративних послуг, зниження можливих потенційних корупційних чинників і скорочення витрат часу безпосередніми споживачами адмінпослуг.

    Проаналізувавши озвучену статистичну звітність і підсумовуючи роботу Колегії, Павло Буланович відмітив підвищення оперативності роботи колективу Укрморрічінспекції, додавши, що «зазначені результати показують досить успішну практичну реалізацію вимог чинного законодавства у сфері безпеки на морському та річковому транспорті, виконання яких покладено на нашу інспекцію», та закликав не зупинятися на досягнутому.