• In English
  • Парламент зробив перший крок щодо повного перезавантаження держапарату та реформи системи адмінпослуг
    опубліковано 24 липня 2014 року о 15:40

    Парламент зробив перший крок щодо повного перезавантаження державного апарату та спрощення надання адміністративних послуг та прийняв у першому читанні законопроекти, підготовлені Міністерством юстиції, № 4322а та № 4323a.

    Законопроекти, зокрема, передбачають проведення позачергової публічної атестації держслужбовців, представників судової системи на предмет корупційної складової та професійної компетентності. Окрім того, доступ до публічної служби буде відкрито для громадян, які мають належну освіту та професійну підготовку, але не мають досвіду роботи на державній службі. Добір нових фахівців на публічну службу відбуватиметься шляхом тестувань.

    «Ми хочемо провести масштабну переатестацію і запросити до органів державної влади та місцевого самоврядування нових людей з хорошою освітою і з високим професійним рівнем», - зазначив під час виступу у Верховній Раді Міністр юстиції Павло Петренко.

    Також громадяни отримають можливість альтернативної подачі документів до органів реєстрації або до центрів надання адміністративних послуг, в тому числі через Інтернет.

    Оплата адміністративних послуг стане диференційованою та соціально адаптованою. Пересічні українці та корпоративний сектор сплачуватимуть за різними тарифами.

    Доступ до Державного реєстру речових  прав  на  нерухоме майно стане відкритим для всіх. А повноваження державних реєстраторів у сфері  реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також реєстрації підприємців буде покладена на місцеву владу та приватних нотаріусів.

    «Ми пропонуємо передати функції надання адмінпослуг населенню органам місцевого самоврядування. Саме місцева влада має бути зацікавлена у відкритті таких центрів», - зазначив Павло Петренко.

    Також змін зазнає система мотивації державних реєстраторів та виконавців.

    «Щоб залучити до роботи фахівців високого рівня, ми маємо запропонувати їм нормальну заробітну плату. Неможливо знайти хорошого фахівця, який не братиме хабарі, отримуючи зарплату 1200 гривень на місяць», - зазначив Міністр.

    За словами Павла Петренка, підвищити мотивацію серед службовців планується за рахунок винагороди, яку вони отримуватимуть у разі швидкого та якісного виконання роботи.

    Для цього половина надходжень від виконавчого збору та адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців спрямовуватиметься до спеціального фонду держбюджету. Кошти витрачатимуться на фінансування діяльності ДВС та ДРС, виплату винагороди реєстраторам та держвиконавцям, підвищення кваліфікації та розвиток інформаційно-аналітичної бази.

    «Винагорода дасть змогу диференційовано підходити до тих, хто надає якісну послугу. Ця практика працює в багатьох країнах, зокрема в Грузії, яка знаходиться серед світових лідерів за якістю надання адміністративних послуг», - повідомив Павло Петренко.

    Очільник Мін’юсту переконаний, що фіксована і фактично мінімальна заробітна плата спеціалістів призводить до того, що у конкретно взятого чиновника немає мотивації працювати краще.

    Обсяг винагороди держвиконавців та реєстраторів залежатиме від реальної кількості проведених реєстрацій або реалізованих виконавчих дій.

    «Ми пропонуємо європейські підходи до мотивації осіб, які працюють у сфері адміністративних послуг. Це дасть змогу залучити найкращих спеціалістів, які будуть мотивовані, і отримуватимуть винагороду за свою роботу», - резюмував Павло Петренко.