Принцип роботи Центрів надання адміністративних
послуг базуватиметься на поділі на фронт- та бекофіси. Саме завдяки цій новації українцям більше не доведеться вистоювати у довжелезних чергах
та давати хабарі за пришвидшення реєстрації прав на нерухоме майно. Про це під
час круглого столу в ІА ЛігаБізнесІнформ заявив
Міністр юстиції Павло Петренко.
«Ми змінюємо систему відносин між чиновниками та
громадянами. Для українців відвідання адміністративного центру має стати
походом за сервісом, а не блуканням через 7 кіл пекла. Громадяни мають
витрачати мінімум часу та зусиль, при цьому отримуючи якісну послугу», -
наголосив Міністр юстиції.
Павло Петренко зазначив, що основними причинами корупції
в реєстраційній системі були централізація послуг, пряма комунікація виконавця
із громадянином, складна бюрократична процедура та низька мотивація
реєстраторів, зарплата яких в середньому становить близько 1200 гривень.
«Відтепер працюватимуть фронт-офіс, який
виконуватиме функції прийому документів та їх обробки, та бек-офіс, працівники
якого вчинятимуть реєстраційні дії. Працівники бек-офісів не матимуть контактів
з адміністратором фронт-офісу. Адміністратор, який спілкується з громадянами,
не приймає жодних рішень, а отже нема за що платити хабара. Його завдання
надати консультацію, забрати документи та передати їх до бек-офісу», -
повідомив очільник Мін'юсту.
Іншим кроком з подолання корупції у реєстраційній
системі, за словами Павла Петренка, є створення умов для належної оплати праці
реєстраторів.
«Центри надання адмінпослуг
мають працювати за принципом госпрозрахунку. Вони мають бути мотивовані
надавати якісні послуги і отримувати за це кошти», - сказав він.
Значних змін зазнають реєстраційні процедури.
«Це нонсенс, коли державний реєстратор заповнює
близько 20 паперів – ми повинні рухатися до максимальної інформатизації та
переведення реєстраційних дій в електронну форму. Для цього потрібно внести
низку змін до законодавства і, я впевнений, нам вдасться переконати парламент у
необхідності підтримати цю ініціативу», - резюмував Міністр юстиції.
Окрім того, як фронт-,
так і бекофіси центрів надання адмінпослуг
передаватимуться у підпорядкування місцевій владі. Оскільки саме місцева влада
має найбільшу кількість контактів із людьми, а, відповідно, зацікавлена
надавати якісні послуги. А більша частина коштів, які виручатимуться ЦНАПом, залишатимуться у місцевих бюджетах.