• In English
  • Робота центрів надання адміністративних послуг будується за принципом поділу на фронт- та бекофіси, - Міністр юстиції
    опубліковано 15 липня 2014 року о 16:35

    Принцип роботи Центрів надання адміністративних послуг базуватиметься на поділі на фронт- та бекофіси. Саме завдяки цій новації українцям більше  не доведеться вистоювати у довжелезних чергах та давати хабарі за пришвидшення реєстрації прав на нерухоме майно. Про це під час круглого столу в ІА ЛігаБізнесІнформ заявив Міністр юстиції Павло Петренко.

    «Ми змінюємо систему відносин між чиновниками та громадянами. Для українців відвідання адміністративного центру має стати походом за сервісом, а не блуканням через 7 кіл пекла. Громадяни мають витрачати мінімум часу та зусиль, при цьому отримуючи якісну послугу», - наголосив Міністр юстиції.

    Павло Петренко зазначив, що основними причинами корупції в реєстраційній системі були централізація послуг, пряма комунікація виконавця із громадянином, складна бюрократична процедура та низька мотивація реєстраторів, зарплата яких в середньому становить близько 1200 гривень.

    «Відтепер працюватимуть фронт-офіс, який виконуватиме функції прийому документів та їх обробки, та бек-офіс, працівники якого вчинятимуть реєстраційні дії. Працівники бек-офісів не матимуть контактів з адміністратором фронт-офісу. Адміністратор, який спілкується з громадянами, не приймає жодних рішень, а отже нема за що платити хабара. Його завдання надати консультацію, забрати документи та передати їх до бек-офісу», - повідомив очільник Мін'юсту.

    Іншим кроком з подолання корупції у реєстраційній системі, за словами Павла Петренка, є створення умов для належної оплати праці реєстраторів. 

    «Центри надання адмінпослуг мають працювати за принципом госпрозрахунку. Вони мають бути мотивовані надавати якісні послуги і отримувати за це кошти», - сказав він.

    Значних змін зазнають реєстраційні процедури.

    «Це нонсенс, коли державний реєстратор заповнює близько 20 паперів – ми повинні рухатися до максимальної інформатизації та переведення реєстраційних дій в електронну форму. Для цього потрібно внести низку змін до законодавства і, я впевнений, нам вдасться переконати парламент у необхідності підтримати цю ініціативу», - резюмував Міністр юстиції.

    Окрім того, як фронт-, так і бекофіси центрів надання адмінпослуг передаватимуться у підпорядкування місцевій владі. Оскільки саме місцева влада має найбільшу кількість контактів із людьми, а, відповідно, зацікавлена надавати якісні послуги. А більша частина коштів, які виручатимуться ЦНАПом, залишатимуться у місцевих бюджетах.