Завдяки 5-річному проекту з Естонією, що діяв у 3 областях, 16 профтехів змінили формат навчання та створили сучасні освітні програми для 10 професій, які використовуватимуться закладами по всій Україні. Про це сьогодні, 21 лютого 2020 року, розповів заступник Міністра освіти і науки Петро Коржевський під час фінальної конференції українсько-естонського проекту, що проходить на Волині.
“Зараз в Україні розпочинається масштабна реформа професійної освіти. Для втілення її ідей нам важливо використовувати і досвід наших колег за кордоном. Я дякую нашим естонським колегам за співпрацю та ресурси, які вони інвестували у розвиток українських закладів. Зі свого боку ми поширюватимемо цей досвід на інші регіони. Зокрема, освітні програми з 10 професій вже використовуються закладами по всій країні”, – зазначив Петро Коржевський.
Проект “Представлення досвіду Естонії для підтримки реформи професійної освіти в Україні” розпочався 2016 року на Волині. Цей регіон був обраний, бо його територія та кількість населення наближені до Естонії. Тоді для участі були відібрані 6 закладів, які за 2 роки напрацювали 5 модульних освітніх програм.
Отримавши позитивні відгуки від учасників проекту, організатори вирішили поширити його ще на 2 області – Рівненську та Хмельницьку. Загалом у проекті взяли участь 16 закладів профосвіти.
Волинська область:
Рівненська область:
Хмельницька область:
Саме вони разом з естонськими партнерами напрацювали освітні програми на компетентнісній основі для 10 професій: тракторист-машиніст с/г виробництва, електрогазозварник, штукатур, кухар, перукар, столяр, кравець, офіціант, лицювальник-плиточник, слюсар з ремонту колісних транспортних засобів.
Крім того, за кожним українським закладом закріплювався естонський, який вивчав стан освіти у закладі на момент початку співпраці й далі допомагав у розвитку. Для цього викладачі та директори проходили майстер-класи та семінари, а також стажування в Естонії.
В межах проекту українські учасники знайомилися із новими підходами управління профтехами в умовах децентралізації, вчились працювати з модульними програми і організовувати інтерактивні заняття для студентів різного віку.
Для того щоб учасники підтримували та примножували напрацьовані результати, вони склали стратегію розвитку закладу.
Організаторами проекту є Міністерство освіти і науки України та цільова установа Innove (Естонія) за підтримки Міністерства освіти і науки Естонії та Міністерства закордонних справ Естонії.
Нагадаємо, що у Вінницькій, Одеській та Сумській областях пілотуватимуть новий механізм фінансування закладів профосвіти.