українська російська англійська
Іванна Климпуш-Цинцадзе: Відновлення у повному обсязі судноплавства на Дніпрі, Дунаї та Дністрі - одне з основних завдань Уряду
22.06.2017 | 19:33
ПРЕС-СЛУЖБА ВІЦЕ-ПРЕМ'ЄР-МІНІСТРА УКРАЇНИ

Розвиток внутрішніх водних шляхів – це пріоритетний напрям діяльності, а відновлення у повному обсязі судноплавства на Дніпрі, Дунаї та Дністрі – одне з основних завдань Уряду. Про це під час Міжнародної конференції «Дніпро у Європейському Фарватері» сказала Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе.

«Окрім розвантаження автомобільних доріг та залізниці, розвиток внутрішнього водного транспорту сприятиме екологізації перевезень шляхом зменшення шкідливих викидів автомобільним транспортом. Також це є одним з пріоритетних завдань Угоди про асоціацію між Україною та ЄС», – сказала Віце-прем`єр-міністр.

Зокрема, Угодою передбачено встановлення єдиних правил у сфері міжнародних перевезень морським та річковим транспортом, наближення законодавства України до діючих нормативно-правових актів ЄС щодо системи ротаційного фрахтування, ціноутворення та укладання договорів у сфері міжнародних та національних перевезень внутрішніми водними шляхами. Має бути врегульоване питання доступу до здійснення діяльності з перевезення вантажів національними та міжнародними водними шляхами. Також повинно відбутися взаємне визнання дипломів, сертифікатів та інших документів про освіту. Наступний пріоритет – підвищення рівня кваліфікації працівників галузі.

«Встановлення єдиних вимог до кандидатів на отримання посвідчень на право управління суднами на внутрішніх водних шляхах України та внутрішніх водних шляхах Європи підвищить рівень безпеки судноплавства», – сказала Іванна Климпуш-Цинцадзе. Окрім цього, вона наголосила на необхідності покращення інформаційного забезпечення суден і підвищення рівня безпеки перевезень небезпечних вантажів до рівня міжнародних угод, учасницею яких є Україна, зокрема, Європейської Угоди про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами (ВОПНВ/ADN), укладеної у Женеві 26 травня 2000 року.

Для досягнення вищезазначених цілей Міністерство інфраструктури підготувало до схвалення Урядом Стратегії імплементації положень директив і регламентів Європейського Союзу у сфері міжнародного морського та внутрішнього водного транспорту (“дорожньої карти”).

«Я також вітаю ініціативу народних депутатів України, які з метою врегулювання відносин у сфері внутрішнього водного транспорту, за активної  участі експертів Мінінфраструктури напрацювали проект Закону України «Про внутрішній водний транспорт» (2475а в редакції від 08.06.2016). Положення цього законопроекту  враховують основні положення не тільки директив ЄС у сфері внутрішнього водного транспорту, а й обов’язкових до імплементації актів права ЄС у сфері морського транспорту», – зазначила Віце-прем`єр-міністр.

Законопроект 2475а  містить новації, які націлені на суттєве спрощення умов судноплавства на річках, а також зменшення витрат судновласників. Він скасовує плату за шлюзування та проходження розвідних мостів. Також документ передбачає можливість приватного інвестування у стратегічні об’єкти інфраструктури, використовуючи механізм компенсації. Закладена норма демонополізації лоцманських послуг. «І найголовніше – цей законопроект відкриває річку для суден під іноземними прапорами, за прикладом того, як сьогодні українське небо відкрите для авіакомпаній світу, а дороги – для іноземного автотранспорту», – підкреслила Іванна Климпуш-Цинцадзе.

 

 

версія для друку