українська російська англійська
Вступне слово Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 року
07.06.2017 | 15:26
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

ГРОЙСМАН В.Б. – Розпочинаємо засідання Уряду.

Перш за все, я хочу зазначити, що вчора в українському Парламенті були ухвалені рішення і фактично даний старт проведенню медичної реформи. Хотів би підкреслити, що будь-яке рішення будь-якої реформи, будь-яка зміна не є простою, завжди потрібно досягати результату. Я глибоко переконаний в тому, що реформа після її прийняття буде дуже успішно реалізована в інтересах українських громадян, в інтересах здоров'я людей і повернення поваги до медиків і в цілому до медицини.

У зв'язку з цим хочу сьогодні щиро подякувати і команді Міністерства охорони здоров'я за підготовку необхідних рішень. Хочу подякувати особисто Президенту України за роботу над цим важливим питанням. Також хочу подякувати фракції коаліції "Блок Петра Порошенка", всім народним депутатам, фракції коаліції "Народний фронт", окремо хочу подякувати особисто Арсенію Петровичу та іншим депутатам з різних фракцій, які відставили в сторону свої партійні прапори і ухвалили рішення в інтересах України та українців.

Ідемо далі. Зрозуміло, що потрібно приймати інші рішення. У нас на часі і пенсійна реформа, яка теж буде слугувати інтересам українських громадян.

Сьогодні на засіданні Уряду ми розглянемо ряд важливих питань, але до декількох я хотів би привернути особливу увагу. Це питання децентралізації місцевого розвитку. Згадую 2006-2008 роки, коли я був міським головою, і коли ми формували бюджети на кожен рік, ми бачили надзвичайно серйозний дефіцит коштів для вирішення тих проблем, які турбували вінничан. Розбиті дороги, поганий транспорт, немає освітлення, не вивозиться сміття, створення сміттєзвалища, немає енергоефективності, проблеми з теплом, з якістю води, з чергами в дитячі садочки, – це все те, з чим стикалися кожного дня люди. А місцева влада, фактично сама наближена, мала б отримати і повноваження, і кошти для того, щоб вирішувати ці питання. І я як міський голова багато відвідував Київ, тому що все було дуже централізовано, абсолютно всі кошти були сфокусовані в Києві і чогось добитися було майже нереально. Тільки час від часу вдавалися такі перемоги.

Фактично я завжди повертався із столиці з таким, знаєте, відчуттям розчарування. Навіть, якщо подивитися мої інтерв'ю як міського голови у 2007, 2008, 2009 роках я завжди говорив про децентралізацію, я мріяв про те, щоб ця ситуація змінилася. І врешті-решт я й прийшов до центральної влади саме для того, щоб змінити ситуацію і провести реальну децентралізацію в країні.

Що ми бачимо сьогодні? Ми бачимо сьогодні, що децентралізація вже дає свій ефект. І це можна побачити в кожному куточку нашої країни. Ще не повсюдно, але в багатьох містах, об’єднаних територіальних громадах, селищах відбуваються процеси, які ми можемо з вами помічати.

Якщо ми бачимо нову дорогу, або новий дитячий садочок, або нову школу, або новий ФАП, поліклініку, або відремонтовані такі об'єкти, або новий громадський транспорт, нове освітлення, нові котельні, – це все є продуктом децентралізації.

Знаєте, що те, що ви бачите сьогодні, це стало можливим тому, що ми в 2014 році почали проводити ці зміни. І сьогодні ці зміни вже є відчутними. Але далі ці зміни будуть ще більш відчутними, тому що вже накопичується на місцях досвід, уже більше є можливостей вирішувати проблеми, які десятиріччями не вирішувалися.

І я задаю собі навіть сьогодні питання: слухайте, якщо економіка тоді була на зростанні, якщо в нас був Крим ще до анексії, я маю на увазі, економічно, в нас не була окупована частина Донбасу і економіка працювала, а де гроші? Куди вони їх дівали? Уявіть собі, що тоді грошей було більше, а майже ніхто нічого не робив.

Сьогодні зміни системи дали можливість при меншій кількості грошей передати на місця і там сьогодні відбуваються відповідні зміни. Тому ми будемо підтримувати розвиток територій і як наслідок, у тому числі, це наша інвестиція в економічний розвиток і в нові робочі місця. Тому що будь-які об'єкти, проекти, вони реалізуються відповідно людьми. Це означає, що люди мають на місцях уже більше роботи. Це теж є позитивною тенденцією.

Хотів би підкреслити, що сьогодні ми приймемо рішення про Державний фонд регіонального розвитку. Це Фонд регіонального розвитку, який є політикою держави на підтримку всіх територій країни, кожної буквально області для реалізації найнеобхідніших проектів, які реалізуються в містах, селах, селищах, в областях України.

Я вам приведу приклад. Ми зараз, Мінрегіон вносить тільки перший етап з 3,5 млрд 765 млн грн, але найближчим часом будуть нові рішення. Тобто ми всі 3,5 млрд грн направимо на інфраструктурні проекти, які сьогодні очікують на територіях. Візьму перелік для того, щоб зачитати, які саме питання будуть вирішуватися по всій території України.

Наприклад, по Волинській області: 19 млн 418 тис. на будівництво обласного перинатального центру. Це для маленьких волинян – створення належних умов для того, щоб можливо було надати кваліфіковану допомогу. Або, наприклад, 54 млн на офтальмологічну лікарню Дніпровської обласної клінічної лікарні.

Візьмемо автомобільну дорогу по Донецькій області: Красний Лиман – Артемівськ – Горлівка, в тому числі там, наскільки я розумію, будівництво мосту, необхідного на цій дорозі.

Спортивні об`єкти. Ви пам`ятаєте, ми говорили про те, що будемо відновлювати спортивні об`єкти країни. Наприклад, Житомирська область, два стадіони, центральний в Житомирі і інший теж в Житомирі – два стадіони, які будуть реконструйовані в цьому році, у тому числі за підтримки державного фонду регіонального розвитку.

Закарпатська область, тут багато об`єктів, 7-8. Один з них Великі Ком`яти – Вилок на ділянці Шаланки – Перехрестя Виноградівський район – капітальний ремонт дороги, 5 млн. Це ті кошти, які будуть реалізовані саме на цій території.

Івано-Франківська область, смт Верховина, середня школа, 33 класи – будівництво, 1 млн 800 тис. Я так розумію, що це початок і вже розпочнуть будівництво цієї школи. Теж загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня в с. Крилос Галицького району Івано-Франківської області.

Полтавський обласний клінічний кардіологічний диспансер – те, що ми говорили, що будемо підтримувати будівництво кардіологічних центрів. Ми виділили 150 млн на обладнання безпосередньо, 23 млн 723 тис. – на те, щоб в Полтавській області, Полтаві створити  такий центр.

21 млн на Рівненську область – школа на 226 учнів по вул. Шевченка, 45, с. Пісків Костопільського району.

Спортивний комплекс по вул. Ярослава Мудрого в Сарнах (будівництво) теж відбудеться вже в цьому році завдяки фонду регіонального розвитку.

5,5 млн у Тернопільській області, загальноосвітня школа на 180 учнів у селі Горигляди Монастириського району. Теж будівництво.

6 млн стадіон "Авангард" у м. Змієві, Тернопільська область.

Херсон: 12,9 млн грн – відновлювальні роботи по аеропорту м. Херсон.

І таких об'єктів більше 100. Це тільки перше рішення, перша пропозиція Мінрегіону. Геннадій Григорович Зубко працював з областями для того, щоб знайти необхідні рішення для підтримки регіонального розвитку.

Окремо хотів би сказати, що ми сьогодні будемо розглядати питання стосовно земельних відносин на територіях. Ні для кого не секрет, що під час оформлення земельних ділянок на місцях, і про це свідчить інформація правоохоронних органів, у тому числі затримання, є тотальні зловживання із землею на місцях. Відповідно, це терпіти неможливо і треба приймати рішення для того, щоб скасувати будь-які можливості будь-якого чиновника на будь-якому місці зловживати земельними ресурсами.

Хочу підкреслити, що сьогодні заступник Міністра аграрної політики та продовольства. М. Мартинюк доповідатиме і пропонуватиме нам, які Уряд має прийняти рішення, щоб такі схеми були ліквідовані і люди, врешті-решт, відчули, що все прозоро, публічно і відкрито. Я думаю, що ми сьогодні такі рішення підтримаємо, вони опрацьовані спільно з Мін’юстом, є за своєю природою антикорупційними і абсолютно чітко будуть спрямовані на те, щоб привнести у земельні відносини більше прозорості, більше публічності.

Я пам’ятаю, коли ми починали децентралізацію, і багато хто з вас це пам’ятаю, скільки тоді критики було, у тому числі на мою адресу, на адресу першого уряду Яценюка, бо ми затвердили концепцію три роки тому. Це було 1 квітня 2014 року. Ті ж самі, хто десятиріччями управляли країною, але нічого не зробили, крім того, що постійно її розвалювали, критикували, що децентралізація – це погана реформа, вона не потрібна. Сьогодні вони вже кричать, що це, в принципі, нормально. Але тоді нам чинився шалений опір, у тому числі від політиканів, які, не розуміючи предмету, нас критикували, тому що вони живуть саме критикою. Вони, знаєте, не буду говорити, як хто. Вони живляться негативом, не можуть щось робити позитивне та створювати.

Те ж саме сьогодні відбувається і що стосується земельної реформи. Друзі, хочу підкреслити, що треба сьогодні привнести абсолютно нормальне життя на сільські території. Коли я чую про те, що говорять про аграрний сектор і не говорять про розвиток сільських територій, я вважаю, що це величезна несправедливість. Українське село потрібно розвивати. Потрібно не тільки посіяти, зібрати та вивезти на порти українське зерно, а потрібно його посіяти, виростити, переробити це зерно в національний продукт і цей продукт, який створений українськими руками через створення українських робочих місць, продати на ринки інших країн. Ось, що потрібно зробити сьогодні.

І тому для цього земельна реформа потрібна. Звісно, можливо, все залишати як є. Хай латифундисти, олігархи, які мають по 500, по мільйону гектарів землі, хай живуть, як живуть сьогодні. А що буде робити український фермер? А що буде робити український селянин? Отримувати мізерну орендну плату за це? Я категорично з цим не згоден.

І я вважаю, що нам потрібно забезпечувати лідерство в реформах, які слугуватимуть інтересам українців. По великому рахунку, в нас є завдання – на селі сьогодні створити робочі місця, розвинути сільські території і найбільш головне, щоб на селі зародився малий і середній бізнес.

Цей потенціал у нас абсолютно недорозвинутий, тому що великі холдинги, вони фактично сьогодні управляють землею, але не займаються ні інфраструктурою сільською, ні селами. Вони роблять свою справу й добре. Але я вважаю, що потрібно поглиблювати переробку, потрібно розвивати село, як я вже сказав. Це все потребує рішень, реформ і лідерства.

І якщо сьогодні хтось говорить, що те, що ми пропонуємо – погано, то я глибоко переконаний, що це буде теж саме, що й з децентралізацією. Три роки тому вони недалекоглядні казали про те, що децентралізація – це погано. Пройшло три роки, вже ніхто не може навіть слова сказати погане на адресу децентралізації, тому що розуміють, що люди відчули зміни.

Те ж саме стосується і земельної реформи. Це ж саме стосується і медичної реформи. Це саме стосується і інших реформ, в тому числі пенсійної, яку ми маємо провести в інтересах українських громадян. Час, коли розвалювали країну, залишився в минулому. Цей час увійде в історію нової України, як час втрачених можливостей. А зараз ми чітко розуміємо, що можемо розвивати економіку. Для того, щоб економіка зростала швидко, нам потрібні системні реформи. Такі реформи проходили країни, які живуть сьогодні в десятки разів краще, люди отримують нормальну пенсію, нормальну зарплату, мають нормальну роботу, можуть дозволити собі одягти нормальні речі, а пенсіонер на пенсії може зводити свою дружину, сходити разом з нею, можливо, в кафе – те, чого у нас сьогодні немає.

Спілкуєшся з багатьма людьми, хто приїжджає з розвинутих країн, і кажуть: "Любо-дорого подивитися на те, що люди на пенсії мають нормальні доходи, щоб забезпечити своє власне життя".

Це те, що ми маємо зробити. Я глибоко переконаний, що ми це зробимо, бо чітко розуміємо, як потрібно змінювати ситуацію.

 

версія для друку