українська російська англійська
Світовий банк погодив третій проект по відновленню автодоріг України на $560 млн.
04.11.2015 | 16:57
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

3 листопада 2015 року Рада виконавчих директорів Світового банку схвалила рішення про надання позики МБРР у розмірі 560 млн. доларів США на фінансування Проекту розвитку дорожньої галузі в Україні. Про це повідомляється на офіційному сайті установи.

Це третій проект зі Світовим банком і він є логічним продовження перших двох. Відповідно до планів, проектом фінансуватимуться ремонтні роботи з модернізації 100 кілометрів автошляху M-03 на ділянці Полтава-Валки. Модернізація відбуватиметься за стандартом дороги першої категорії: автомагістраль із чотирма смугами руху й високим рівнем безпеки, включно з аварійним бар’єром по центру та, за потреби, бар’єрами по сторонах дороги.

Очікується, що на час завершення проекту в 2021 році, тривалість поїздки між Полтавою та Харковом скоротиться з теперішніх 140 хвилин до 96 хвилин разом із очікуваним зменшенням кількості дорожньо-транспортних пригод (з пошкодженнями та смертельними випадками) зі 139 до 85 випадків на рік. Загалом, кількість прямих користувачів дороги зросте до 40 тис. на день, а число непрямих одержувачів визначених вигод, що виникнуть у результаті реалізації проекту в Полтавській та Харківській областях становитиме приблизно 4,4 млн. осіб.

Позика також допоможе забезпечити фінансування технічного обслуговування і поліпшення дорожньої безпеки на приблизно 840 кілометрах основних національних транспортних коридорів країни, а саме поліпшення об’єктів дорожньої інфраструктури, таких як мости, розв’язки та обходи населених пунктів.

Нагадаємо, 2 вересня 2015 року Уряд схвалив проект акта Кабінету Міністрів України про залучення фінансування Світового банку для розвитку дорожньої галузі на загальну суму 560 млн. дол. США.

Довідково

У 2015 році Міністерство інфраструктури України розпочало комплексну реформу дорожнього господарства, метою якої є децентралізація, викорінення корупції та забезпечення цільового фінансування доріг. Готується до другого читання законопроект №0954 передачі доріг місцевого значення, коштів і техніки на їх утримання до сфери управління облдержадміністрацій. У липні 2015 року ліквідовано ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Укравтодор невдовзі залишиться лише замовником робіт, а виконавцем і контролером будуть незалежні компанії. Зареєстрований у Верховній Раді законопроект про Дорожній фонд гарантуватиме, що всі гроші від акцизу з нафтопродуктів направлятимуться виключно на ремонт і утримання доріг. Це дозволить Україні забути про вибіркове латання ям і забезпечувати якісний повноцінний ремонт по всій країні, як це роблять у світі. Вперше в історії України до контролю якості ремонту доріг долучилися незалежні іноземні експерти. Результати перевірки доріг Київської області були презентовані публічно, а звіт викладений на сайті Міністерства і відкритий для всіх. З жовтня 2015 року в Україні запрацювала міжнародна ініціатива із забезпечення прозорості у будівельній галузі CoST (Construction Sector Transparency Initiative), яка об’єднує представників влади, громадськості і бізнесу. Перші результати роботи по 4 пілотним проектам Укравтодору будуть представлені вже у лютому 2016 року.

 

версія для друку