українська російська англійська
Андрій Пивоварський: "У всіх країнах, де хороші дороги, на аудит якості витрачається 5% від загальної вартості будівництва та утримання доріг"
22.07.2015 | 15:10
Прес-служба Міністерства інфраструктури

22 липня Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський ознайомився з ходом контролю якості ямкового ремонту на автомобільній дорозі державного значення Н-08 Бориспіль – Дніпропетровськ – Запоріжжя.

На 32 км дороги Н-08 у Київській області, окрім Міністра, виїхали представники австрійської компанії iCConsulenten, що реалізує проект, та очільник профільного департаменту Міністерства Роман Хміль. На вказаній ділянці траси було здійснено ямковий ремонт на початку травня поточного року.

Під час заходу, що відбувся в рамках пілотного проекту з аудиту якості дорожніх робіт у Київській області, технічні спеціалісти відібрали чотири проби (керни) встановленого дорожнього покриття для їх подальшого лабораторного дослідження.

За словами Міністра Андрія Пивоварського, пілотний проект удасть можливість повністю відпрацювати всю методологію, щоб до кінця цього року запустити всеукраїнський проект, який фінансуватиме Світовий банк. «А вже з наступного року ми плануємо перейти на нову модель роботи, зобов’язавши Укравтодор відбирати сюрвейєра шляхом чесного та прозорого тендера. Після цього незалежні тести охоплять усю мережу державних і місцевих доріг України», – додав пан Пивоварський.

Наразі Міністерство аналізує, які питання потрібно врегулювати в українському законодавстві, щоб забезпечити укладання тристоронніх договорів, де третьою стороною контракту між Укравтодором та приватною компанією, яка робитиме ремонт, буде незалежний аудитор. «У разі негативної оцінки якості роботи інспектором, підрядник не отримає грошей за надані послуги, аж поки не забезпечить необхідний рівень якості. А якщо неякісний ремонт зробила державна компанія, будуть кадрові рішення», – прокоментував Міністр.

У лабораторії проби будуть оцінюватись за наступними основними критеріями: середня густина, пористість, водонасиченість, міцність, водостійкість. Після відповідних аналізів відібраних кернів експерти нададуть висновок про якість проведеногоремонту, щільність покриття, міцність суміші, використані матеріали, тощо.

iCConsulentenнадасть попередній звіт до кінця поточного тижня, а публічна презентація результатів пілотного проекту в Київській області запланована на 6 серпня.

 

Довідка

Пілотний аудиторський проект з незалежного контролю якості дорожніх робіт, який здійснюється інспекторами австрійської компанії iCConsulenten у Київській області, стартував наприкінці червня. За цей час аудитори проінспектували 8 доріг різної категорії, провели 22 огляди, проаналізували акти виконаних робіт Укравтодору, здійснили відбір проб покриття на трасах Київ – Одеса, Київ – Суми – Єнакієво, Бориспіль – Дніпропетровськ – Запоріжжя.

iCConsulenten – найбільша в Австрії компанія, що має досвід успішно реалізованих проектів подібного типу у більш ніж 50 країнах світу. На ринку України компанія веде активну діяльність з 2006 року.

Міністерство інфраструктури України формує державну політику у сфері дорожнього господарства. Головні завдання, які ставить перед собою відомство у цій галузі – децентралізація існуючої системи управління, викорінення корупції та забезпечення цільового використання коштів на ремонт, будівництво та утримання українських доріг. Профільний департамент Міністерства інфраструктури розробив та подав до Верховної Ради України законопроект щодо передачі місцевій владі місцевих територіальних доріг, грошей на їх утримання і техніки для обслуговування. Перше читання пройшов законопроект про створення Державного дорожнього фонду, який забезпечить стабільне та прогнозоване фінансування автомобільних доріг загального користування. Ліквідація ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» у липні 2015 року стала першим кроком на шляху реформування Укравтодору, який невдовзі за задумом Міністерства залишиться лише замовником робіт, а виконавцем і контролером дорожніх робіт будуть приватні компанії.

 

версія для друку