українська російська англійська
Пеня за невчасну оплату ЖКП у розмірі 0,1% від суми простроченого платежу – більше психологічний, ніж матеріальний захід
04.09.2014 | 10:42
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

Запропоноване встановлення пені для споживачів у разі невчасної або неповної оплати житлово-комунальних послуг у розмірі 0,1% від суми простроченого платежу – це більше психологічний, ніж матеріальний захід у вирішенні проблеми заборгованості населення за спожиті послуги. Про це сказала начальник Управління економіки систем життєзабезпечення Мінрегіону Наталія Хоцянівська.

Вона нагадала, що норма щодо стягнення пені діяла і продовжує діяти в українському законодавстві.

«Статтею 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що одним із зобов’язань споживача є «у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню у встановлених законом чи договором розмірах». Проте розмір та порядок нарахування пені законодавчо не визначено», - сказала Наталія Хоцянівська.

Вона зазначила, що законопроект №4563а – нова редакція Закону України «Про житлово-комунальні послуги», який вже зареєстровано у Верховні Раді, передбачає таку пеню в розмірі 0,1% суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не більше 100% загальної суми боргу. При цьому пеня за кожний місяць нараховується окремо. Тобто за один повний місяць розмір пені може досягати 3%.

«Для прикладу: при виникненні у споживача заборгованості у розмірі 100 грн. на місяць йому буде нараховано пеню у розмірі 3 грн.», - зазначила Наталія Хоцянівська.

Вона нагадала, що у разі прийняття зазначеного Закону він вступить в дію з 1 січня 2015 року.

Більш дієвим механізмом щодо зменшення розміру заборгованості громадян за спожиті житлово-комунальні послуги Наталія Хоцянівська вважає розроблений Мінрегіоном проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію».

«Законопроектом передбачається, що суми заборгованості населення за спожиті житлово-комунальні послуги, що утворилися станом на 1 січня 2014 року підлягають реструктуризації шляхом розстрочення їх сплати строком до 60 місяців залежно від суми боргу та рівня доходів громадян на дату реструктуризації», - пояснила Наталія Хоцянівська.

За її інформацією, пропонується, що громадяни укладатимуть з виконавцями житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості.

При цьому загальна сума платежів не повинна перевищувати 25% доходів працюючих громадян і 20% доходів пенсіонерів та осіб, які отримують будь-які види соціальної допомоги.

Зараз, за інформацією Наталії Хоцянівської, цей законопроект проходить погодження з центральними органами виконавчої влади.

Довідково.

Заборгованість населення з оплати житлово-комунальних послуг за останні роки зросла на 28,7%. В 2006 році вона складала 7,2 млрд. грн., а станом на 1 серпня 2014 року – 11,0 млрд. грн., тобто збільшилась на 3,8 млрд. грн.

Середньорічний рівень оплати у 2006 році складав 90,6%, на кінець 2013 року – 99%. Тобто скасування у 2011 році мораторію на стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги призвело до збільшення рівня оплати громадян за ці послуги.

 

 

версія для друку